28. joulukuuta 2013

Lakkasuosikit 2013

Vuotta 2013 on jäljellä enää 3 kokonaista päivää, ja tähän aikaan vuodesta iskee mulla aina sellainen suloisenhaikea vaihe kun saa hieman niputtaa ja panna pakettiin kuluneen vuoden tapahtumia ja toisaalta taas suunnitella ja haaveilla tulevan vuoden kulkua. Blogin ja kynsilakkojen kannalta katsottuna tämä vuosi on ollut erittäin hyvä - blogin suhteen iso kiitos siitä kuuluu teille lukijoille! En muista paljonko lukijoita blogillani oli vuosi sitten tähän aikaan, mutta tällä hetkellä google-raadissa on 111 lukijaa ja kuka tietää jos sieltä löytyy kourallinen muitakin seurailijoita?!

Vuonna 2013 olen googlaillut netistä suurenmoisella innolla eri lakkamerkkien swatcheja, tutustunut moniin verkkokauppoihin sekä blogeihin ja ostellut uusia lakkoja. Ahkerimmin olen tehnyt ostoksia Ebaysta (jota vielä vuosi sitten en osannut käyttääkään!) sekä Harlow &co:lta.
Uusia lakkoja minulle on tänä vuonna kertynyt niin paljon että kaikkia ei ole yksinkertaisesti ehtinyt vielä kokeilla. Ihania ne ovat kuitenkin kaikki, ja aikaahan minulla on tottakai vielä ensi vuonnakin lakkailla niillä.

Nyt listasin 15 lakkaa, jotka minua ovat eniten sykähdyttäneet kynsillä tänä vuonna. Olen valinnut Helmeristäni nämä lempparit siis ainoastaan jo kokeiltujen lakkojen joukosta:

OPI ja Deborah Lippmann:

OPI:n lakkoja olen ostellut melko paljon koska tykkään niistä kovasti ihan jo laadunkin takia. Gouda Gouda Two Shoes muhitteli laatikossani pitkään ennenkuin lakkasin sillä kynteni, koska ostamisen jälkeen sen väri ei näyttänyt sittenkään ihmeelliseltä. Lakattuani Gouda goudalla olin kuitenkin aivan ihastunut sillä se on jotenkin helppo väri minulle; tuollainen paahteinen punaruskea shimmerillä. The Impossible on OPI:n ensimmäisiä tekstuurilakkoja kuuluen ensimmäiseen Mariah Carey kokoelmaan, ja siihen nähden että punainen ei ole suosikkini kynsillä niin tykästyin tähän lakkaan kohtuuttoman intensiivisesti. I Knead Sour-Dough puolestaan jatkaa hieman Gouda Goudan sävymaailmassa mutta huomattavasti tummemman ja täyteläisemmän värisenä - rakastuin tähänkin!

My Address Is "Hollywood" osoittautui keväällä erittäin mieluisaksi pinkiksi minulle - shimmerillä tietenkin. Yllätyin ihan kuinka paljon voinkaan pitää vaaleanpunaisesta kynsillä! DS Lapis puolestaan on superkaunis tummansininen, syksyn toinen uutuuslakka Designer Series kokoelmaan, josta ei voi muuta kuin tykätä! Deborah Lippmannin lakkoja minulle on kertynyt tänä vuonna jopa 7 kappaletta ja ehdoton lempparini on kyllä tämä Jewel Heist kokoelman kullankeltainen, hologlitterinen Glitter And Be Gay.

China Glaze:

China Glazen Romantique kokoelman kultainen Passion taitaa olla koko merkiltä mun useimmin käytössä ollut lakka - leimailussa nimenomaan. Speciality kokoelman Electric Lilac puolestaan ihastutti kovasti omillakin kynsilläni haikailtuani sitä ensin aikani Sonnela-blogista. Señorita Bonitalla lakkasin kynteni totta puhuen jo viime vuonna, mutta tänäkin vuonna olen ajatellut lämmöllä tämän lakan kauniin shimmeristä violettia sävyä, eikä se ole kertaakaan ollut edes harkinnassa että luopuisin siitä!

Essie ja KBShimmer:

Essie varastoni ovat lisääntyneet huimaa vauhtia alkukesän jälkeen tajuttuani merkin hienouden. Hopeaglitterinen Set In Stones on ollut minulle jokseenkin toimiva yksilö ja kirvoittanut tilaamaan muitakin Lux Effects lakkoja, jotka ovat kieltämättä jääneet yhä tämän varjoon. Splash Of Grenadineen rakastuin ylilujaa lakatessani sillä kesäloman aikaan aurinkoisella mummon laiturilla, enkä edelleenkään ole täysin varma oliko ihastus lakan itsensä vai täydellisten puitteiden ansioita... Väri ainakin on herkku! ;) KBShimmerit ovat oma rakkauslukunsa indie-lakkojen ihmemaassa, ja minä olen todellakin ymmärtänyt tämän merkin ihanuuden. Mainittavan arvoinen yllätyssuosikkini KBShimmeriltä on Peachypolish-blogin Valeshan collaboration shade, Toast-ess With The Most-est, joka on i-ha-na. Glitterien väreistä tulee mieleen ruusut ja shamppanja!

Zoya ja Color Club:

Zoyan Pixie Dustit... oih - onko joku niitä kokeillut joka ei listaisi niitä tämän vuoden suosikeikseen?! Olen hommannut niitä usemman eri sävyn joista pari kaunokaista on yhä kokeilemattomien joukossa, mutta kultaisella Tomokolla lakatessani olin kyllä aivan hurmiossa; se on vaan niin kaunis! Keväisessä blogimiitissä Nailcityltä saamani hempeänkeltainen Jacqueline on myös todella ihana. Hologrammilakoista tähän postaukseen pääsi nyt vain yksi lakka, mahdollisesti juurikin se kaunein sävy tältä vuodelta; Eternal Beauty. Color Club on kyllä hololakkojen ykkösmerkki kuten tämäkin liila yksilö loistavasti todistaa.

Tässä olivat siis minun tämän vuoden suosikkini. Helmerissä lymyilee toki tälläkin hetkellä monta lakkaa, jotka olisivat varmasti päässeet mukaan jos vain olisin ehtinyt niillä lakkailla kynsiäni. Mutta ehkäpä ne pääsevät sitten ensi vuoden listaukseen... ;)

Tulevalta vuodelta 2014 toivon kovasti uusia lakkahelmiä löydettäväksi itselleni ja kaikille lakkakamuille, joista osan olen saanut tänä vuonna tavatakin!

9 kommenttia:

Kirsi/Kirsinkynnet kirjoitti...

Tosi kauniin näköinen tuo KBShimmer! En malta odottaa, että pääsen Tomokolla lakkaamaan, ostin juuri Tallinnasta. :)

Annie kirjoitti...

Hurjan paljon kauniita sävyjä! Kerkisitkin tämän jo julkaisemaan kun juuri tuonne omaan listaukseeni vastailin sulle, että olisit vain pikaisesti heittänyt ne kokeilemattomat kynsille ja lisäillyt tähän listaan sitten. ;) Mutta tokihan ne voi ottaa mukaan sitten ensi vuonna!

Tuo DS Lapis pitää kyllä ehdottomasti pistää harkintaan ja tuota Electric Lilaciahan haikailin jo aiemmin. :)

Sannu kirjoitti...

DS Lapis jäi myös mulle näistä nyt mieleen. Jospas… :).

Sissi kirjoitti...

Tykkään kovasti näistä koosteista:) Julkaisen omani maanantaina mutta tästäkin löytyi yksi sama lakka, samoin kuin Annien suosikeista:) Passionia olen kyllä usemmiten itsekin käyttänyt leimailussa mutta sitä "ei lasketa", näin sain muita lemppareita mukaan yhden enemmän.
Set In Stonesin sain vastikään ja koska en ole vielä lakannut sillä, sitäkään ei voinut ottaa skabaan:)

Kaisa kirjoitti...

Oikein hyviä valintoja!! :) <3

Fani kirjoitti...

Ihania lakkoja :) Itselläni myös Tomoko kuuluu 10 parhaan joukkoon. Se on kyllä niin upea lakka, myös Set in stones tuli juuri hankittua. Näyttää aivan upealle sekin :)

E-S kirjoitti...

Kirsi: KBS on ihana... ja mahtavaa että Tomoko löytyy sultakin, ja toivottavasti ihastut siihen sinäkin!
Annie: Hah-hah... mua alkoi sun postauksen luettuani kutkuttelemaan ajatus muokkailla vielä vähän omia valintojani, mutta sitten päätinkin vain laittaa äkkiä tämän listauksen eetteriin ennenkuin näitä suosikkeja putkahtelee enemmänkin blogeihin. Niinpä pitäydyin ihan alkuperäislistassani. Ehkä Dream ja I Got A Crush On Blue pääsevät ensi vuonna munkin listalleni ;)
Sannu: Se Lapis saattaa kyllä kannattaa... jos yhtään siltä tuntuu, niin ehdottomasti! :)

Sissi: Kiva jos tykkäsit. Mä ajattelin että parempi julkaista nyt jo tämä postaus jotta en saa vaikutteita muilta bloggaajilta, jotka julkaisevat omiaan ehkä lähempänä uutta vuotta. Mä veikkaan että sama lakka sun suosikeissa voisi olla Tomoko?! ;)
Kaisa: Toden totta! ;)
Fani: Sitä ne on.. juurikin ihania!! :)

Dimavarien kirjoitti...

Ihanuuksia nämä sunkin valinnat, on varmaan pakko apinoida ihmisiä ja tehdä myös listausta. :D Jacqualine on kyllä ihana, sain sen myöskin kevään miitistä.

E-S kirjoitti...

Dimavarien: Kiva jos tykkäät! Suosikkilakkalistaukset on kivoja lukea blogeissa, näinkin jo myös sun postauksen. Aaa, sulla on käynyt samanlainen "miittiflaksi" Jacquelinen suhteen... lucky you! :)

Lähetä kommentti

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...