18. helmikuuta 2018

Emily De Molly: Paper Universe

Emily De Mollyn lakat ovat olleet lähiaikoina suuressa suosiossani, kuten on ehkä ollut huomattavissa. Merkin kuukausittain julkaistavissa uutukaisissa löytyy aina jotain uutta ja mielenkiintoista koostumusta ja glitter-sekoitusta, jos nyt ei ostettavaksi niin ainakin ihmeteltäväksi asti. Emilyn lakat eivät todellakaan ole niitä jo-sataan-kertaan-nähtyjä perus-cremejä.


Sinipohjainen Emily De Molly lakka kynsilläni on Paper Universe, jossa löytyy moniväristä glitteriä ja kuparinkultaisia flakie-hippuja. Lakkaa on kynsilläni pari kerrosta ja tämä oli oikein mieluisa tapaus, varsinainen kaunokainen.


Viime kuukausien aikana olen lakkaillut kynsiäni hieman harvemmin kuin mitä muutaman viime vuoden aikana. Siihen on parikin selkeää syytä, joista tympeämpi on se että olen herkistynyt jollekin osassa lakoista käytettävistä kemikaaleista. En tiedä mikä ainesosa minua koittaa allergisoida, mutta sitä löytyy ainakin Zoyan Naked Base aluslakasta, joka ehti olla suosiossani pitkään, mutta olen nimenomaan sen huomannut aiheuttavan yskimistä samantien... Tämä lannistaa lakkausintoani, vaikka samaa ärsyttävää ainesta ei ole silti monissa lakoissa.

Toinen tekijä, joka on vienyt muutoin mahdollisesti lakkailuhommiin soveltuvaa aikaani, on se että olen lähiviikkoina innostunut ihan tolkuttomasti kutomisesta. Olen jo parisen vuotta seuraillut vierestä muutamaakin sukkapuikkojen heiluttelijaa puuhissaan ja ajatellut että mä en kyllä jaksaisi moista, mutta nyt ilmeisesti jotain napsahti päässäni; yhtäkkiä ostin puikot ja langat ja rupesin neulomaan. No en siis ihan niin vain alkanut taikomaan sukkia, vaan todella katsoin useamman tutoriaalivideon silmuiden ja sukan kantapään tekoon, mutta opetusvideoiden avulla pääsin kyllä hyvään vauhtiin. Nyt olen tekaissut jo parit sukat, ja kolmannet sukat sekä kaulahuivi ovat paraikaa tekeillä. Tässä on siis vakavana vaarana se että mun entinen lakkahurmos vaihtuu lankahurmokseksi. ;)

Lakkahurmos ei kuitenkaan ole mihinkään haihtunut, ei sitä voi menneen talven lumiksi nimitellä. Vuoden vaihteessa oli hetken aikaa rauhallista tilailujen osalta, mutta nyt on taas pari lakkatilausta vetämässä... It's an addiction!

5 kommenttia:

Mimosa kirjoitti...

Neuloosi iski! :D

Mie olisin hyvä neulomaan esim. kaulaliinaa, koska se on helppo päätellä ja mennä vaan suoraan :'D
Itseäni kiehtoo virkkaaminen, mutta en vaan ymmärrä niitä kerrosten vaihtumisia (en vaan näe niitä), joten patalapusta tulikin säilytyskori!

Nanne kirjoitti...

Kaunis lakka ♡
Mie kans olen hurahtanut kutomiseen pari vuotta sitten, ja se kyllä vei aikaa kynsien laitosta ;D Mutta aika hyvin se on nyt tasaantunut, nyt on aikaa sukille (kun tulee inspis kutoa) ja kynsille :)

E-S kirjoitti...

Mimosa: Neuloosi on todellakin iskenyt, taidot vain ei ole yhtä suuret kuin into tällä hetkellä. Mulla on tällä hetkellä sekä kaulahuivi että sukat tekeillä, ja huivia on helppo tehdä vaikka telkkaria katsellessa kun ei tarvitse laskea ollenkaan ja sukkia tekee silloin kun jaksaa vähän keskittyä enemmän. :) Toi virkkaus on mullekin ihan hepreaa, työkaverin kanssa just pohdiskeltiin miten siinä on tarkkaa vissiin se silmukoiden laskeminen ja oikeinlainen silmukankireys ettei työ mene kuprulle... En oon varma oisko se mun juttu laisinkaan.

Nanne: Kiitoksia! Ai sinäkin siis? :) Kutominen on kyllä niiin mukavaa, on ihanaa nähdä kun työ etenee.

LauraKatarooma kirjoitti...

Sun pitää siis postata sekä neulomiset että lakkaukset tänne jatkossa. :)

E-S kirjoitti...

LauraKatarooma: Sehän tuo voisi ollakin, täytyypä ottaa harkintaan! ..ja blogin kuvaukseksi sopisi muuttaa "lakkoja & lankoja!" ;)

Lähetä kommentti

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...